Pro oba modely je totožná architektura pohonu. Jako capture E-Tech, tak Megane E-Tech ve verzi kombi Grandtour mají spalovací motor s objeomom 1,6 litru, který je známý z předchozích modelů automobilky, ale také z Dacie Duster. Motor má v tomto případě výkon 67 kW (91 k), stejně jako v Cliu E-Tech. Ale při plug-in hybridu jsou jiné některé další komponenty.
Převodovka označena jako multimodová automatická se čtyřmi převody pro benzínový motor a dvěma pro elektrický je totožná ve všech. I zde pracuje bez spojky a bez synchronů. O samotnou synchronizaci otáček se stará elektromotor. Ale pojďme na ty odlišnosti od standardního hybridu bez monžosti nabíjení z elektrické sítě. Plug-in hybrid má mnohem větší baterii. Oba modely mají kapacitu 9,8 kWh. Specifikem je i vyšší voltáž než při klasickém hybridu.
Nabíjení je možné z ELEKRICKÉ sítě standardně přes kabel do běžné zásuvky, což trvá 5 hodin při výkonu 2,3 kW. Při speciální zabezpečené zásuvce, která je přizpůsobena na 3,7 kW je plug-in hybrid nabitý za 3 hodiny. V případě obou karoserii je totožný dojezd na plné nabití. V kombinovaném cyklu podle WLTP je udávána hodnota 50 kilometrů. Avšak v městském provozu tato vzdálenost narůstá na 65 kilometrů.
Na výběr je hned několik režimů jízdy, mezi nimiž samozřejmě nechybí ani výlučně elektrické využití. V obou případech je dostupný i režim převodovky označený písmenem B. To sedí i do slovenského překladu brzdění. Rekuperace je tak silná, že auto zpomaluje tak jako kdyby řidič brzdil. Ve městě je právě toto zárukou delšího dojezdu jako je mimo něj.
U obou modelů si Renault dal záležet na tom, aby byl vnitřní prostor stejně velký, nebo jen mírně zmenšený. Umístění baterií je zárukou toho, že Capture zůstává zavazadlový prostor ještě 379 litrů, měřeno metodikou VDA, zůstala mu však posouvatelná zadní lavice. Megane Grandtour má stále 389 litrů.
Celkový výkon systému je 118 kW (160 k), přičemž k benzínovému motoru je připojen elektromotor s výkonem 51 kW (69 k). Pro Capture to znamená zrychlení na stovku za 10,1 sekundy, nižší Megane Grandtour to zvládne za 9,8 sekundy. Zatímco Capture má maximum na hranici 173 kilometrů za hodinu, Megane dá ještě o 10 kilometrů za hodinu více. Pro oba modely je však totožná maximální rychlost na elektrický pohon. Ta je 135 kilometrů za hodinu. To znamená, že běžný den s klasickým použitím a nájezdem do 50 kilometrů se dá pokrýt elektricky i když je na cestě dálnice.
Výhodou plug-in hybridu a jeho pohonu na elektrickou energii je i fakt, že dokáže jezdit úplně ticho. Na jednu stranu budou sousedé nadšení při večerních příjezdech domů, kdy bude ticho. Na druhou stranu bude trochu problém ticho, když někteří chodci skočí do cesty pouze na základě toho, že neslyší zvuk motoru.
Základní cena Capture E-Tech s výbavou Intense, která je jediná v nabídce, je 29 tisíc eur. Je prvním plug-in hybridním vozem ve své třídě, konkurence takové verze jen připravuje. Jako největší konkurent tedy bude vystupovat totéž auto s motorem TCe 155, pokud je v nabídce. To stojí 22 600 eur, ale je v nabídce pouze do vyprodání skladových zásob. Výkonnější Capture bude tedy v budoucnu jen tento s hybridem, který lze nabíjet z elektrické sítě. Hybrid je oproti benzínové verzi těžší až o 200 kilogramů podle výbavy.

Levnější než Capture bude Megane Grandtour E-Tech, protože má možnost nižšího stupně výbavy. S výbavou ZEN stojí 28 790 eur. Už ta má nový systém EasyLink a automatickou dvouzónovou klimatizaci. Pro všechna vozidla s plug-in hybridním pohonem E-Tech je standardem digitální přístrojový štít, což je navíc oproti verzím se spalovacím motorem. Při Megane je hybridy E-Tech 160 nejblíže motor označený TCe 160, který má sedmistupňovou automatickou převodovku se dvěma spojkami. I zde je rozdíl hmotností 200 kilogramů. Tento motor je však kombinovatelný jen s sportovně laděnou výbavou r.š. Line, při níž stojí plug-in hybrid 32 290 eur a stejně výkonný benzínový motor 25 690 eur. Výhodou plug-in hybridu je však nižší přihlašovací poplatek. U našich sousedů, v České republice, je dokonce možnost jezdit na plug-in hybridu po dálnicích zdarma a v některých městech takové auta nemusí platit za parkování.
https://vikendmag.cz/stante-se-expertem-na-domaci-predelavky-za-jeden-den/
https://mystyl.cz/cisteni-trouby-bez-chemie/
https://magazinstyle.cz/jake-trendy-se-aktualne-hlasi-z-mola-to-nejlepsi-z-prvniho-paris-fashion-week-2022/